ЗВІТ ДИРЕКТОРА

Даний звіт складено відповідно до статті 20 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11 липня 2001р. № 2628-ІІІ (із змінами), Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 12 березня 2003р. № 305 (із змінами), наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх, та професійно-технічних навчальних закладів», від 28 січня 2005р. № 55, Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2005р. № 178 директор дошкільного закладу має звітувати про свою діяльність перед педагогічним колективом, батьківським комітетом, радою та громадськістю.

Мета звітування:

Подальше утвердження відкритої та прозорої демократичної державно-громадської системи управління дошкільним навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.

Завдання звітування:

1.     Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління дошкільним навчальним закладом.

2.     Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління дошкільним навчальним закладом.

Заклад дошкільної освіти здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:

- Конституції України;

- Закону України «Про освіту» (зі змінами);

- Закону України «Про дошкільну освіту» (зі змінами);

- «Положення про дошкільний навчальний заклад»;

- Базового компоненту дошкільної освіти України;

- Закону України «Про охорону праці»;

- Закону України «Про цивільну оборону»;

- Закону України «Про дорожній рух»;

- Закону України «Про відпустки»;

- Закону України «Про мови»;

- Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина»;

А також, відповідно власного Статуту, Програми розвитку та річного плану роботи на 2022/2023н.р.

Головною метою закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей; формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту; виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.

Загальна характеристика та матеріальна база закладу

Комунальний заклад Тульчинський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 2 Тульчинської  міської ради Вінницької області для дітей від 1,5 до 6 (7) років з групами загального розвитку.

Розташований за адресою м. Тульчин, Вінницька область, вул. Відродження, 17, е-mail: berizka-dnz2@ukr.net, сайт: http://dnz2.tuedu.vn.ua.

Дошкільний заклад сьогодні - це сучасний заклад освіти пріоритетним завданням діяльності якого є фізкультурно-оздоровчий напрямок.

За проектною потужністю заклад дошкільної освіти розраховано на 220 місць. У цьому році заклад відвідували 141 дитина, в тому числі дітей раннього віку - 37, дошкільного віку – 104. Групи комплектуються переважно у червні - серпні. Зараховування дітей до закладу дошкільної освіти здійснюється на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини, ксерокопії свідоцтва про народження дитини. Навчальний рік у закладі дошкільної освіти починається з 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня по 31 серпня (оздоровчий період) у дошкільному закладі проводиться оздоровлення дітей.

У 2022-2023 навчальному році укомплектовано 7 вікових груп:

-    2 групи ясельного віку – другого та третього року життя;

-    1 група молодшого віку - четвертого року життя;

-    2 групи середнього віку-п'ятого року життя;

-    2 групи старшого віку - шостого року життя.

Заклад працює за 5-денним режимом роботи з 10,5 годинним перебуванням дітей. Мовний режим - українська мова.

Для занять дітей в дошкільному закладі створено всі умови, а саме, обладнані:

спеціальні приміщення:

-  музична зала;

-  спортивна зала;

-  методичний кабінет;

-  медичний кабінет;

-  музей українського побуту;

-  сенсорна кімната;

-  шахова кімната;

-  фітобар;

-  кімната Космосу

а також :

-  прогулянкові майданчики для кожної вікової групи,

-  спортивний майданчик.

Групові приміщення в основному забезпечені меблями та ігровим обладнанням. Розвивальне середовище дитячого садка організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

Робота по зміцненню матеріально - технічної бази ЗДО

Відповідно до рішення 39 (позачергової) сесії 8 скликання Тульчинської міської ради № 2008 від 16 грудня 2022 року «Про фінансову автономію Тульчинського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 2 Тульчинської міської ради Вінницької області» Тульчинський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 2 Тульчинської міської ради Вінницької області визнано розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня.

Взимку 2023 року у закладі облаштовано кабінет бухгалтера.

За 2022-2023 навчальний рік в закладі дошкільної освіти за допомогою бюджетних коштів та спонсорської допомоги була зміцнена матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти.

Матеріальна та матеріально - навчальна база в дошкільному закладі задовільна.

Природне та штучне освітлення відповідає санітарно-гігієнічним нормам.

Водопостачання  проточною холодною водою здійснюється централізовано, подача гарячої води здійснюється через водонагрівачі. Харчоблок 100% укомплектований та забезпечений технологічним та холодильним обладнанням.

Створено умови для прання дитячої білизни.

Протягом року силами працівників закладу та за допомогою важкої техніки проведено роботу з облаштування спортивного майданчика на території закладу:

-          восени 2022 року зі спортивного майданчика перенесено дерев’яні споруди та видалено старі та небезпечні металеві конструкції;

-          у березні 2023 року було проведено попереднє вирівнювання ділянки спортивного майданчика, видалено бетонні плити з ґрунту, зачищено територію від каміння та цегли;

-          також у березні 2023 року проведено оранку спортивного майданчика;

-          у квітні 2023 року за допомогою двох екскаваторів з території закладу, спортивного та ігрових майданчиків було видалено коріння зрізаних дерев

-           у квітні 2023 року проведено культивацію та фрезування землі на спортивному майданчику, а також майданчик засіяно газонною травою;

-          у травні 2023 року організовано полив газонної трави.

Здійснено благоустрій території закладу дошкільної освіти:

-          відремонтовано спортивні та ігрові споруди на дитячих майданчиках,

-          змайстровано нові дерев’яні столики та лавки на спортивному та дитячих майданчиках;

-          замінено дерев’яні дошки у дитячих павільйонах;

-          повністю проведено кронування усіх дерев на території закладу, а також видалено найбільш небезпечні дерева;

-          восени 2022 року по периметру всієї території закладу було висаджено більше 100 саджанців молодої сосни та ялини;

-          у травні 2023 року було висаджено 60 саджанців петунії та 10 саджанців юки, 1 кущ барбарису;

-          педагогами закладу разом із вихованцями було облаштовано та засаджено овочевий город;

-          за підтримки батьків на ігровому майданчику молодшої групи встановлено дерев’яний ігровий комплекс;

-          пофарбовано спортивні та ігрові споруди на території закладу.

Проведено ремонтні роботи та генеральне прибирання усіх групових кімнат та службових приміщень закладу. Відремонтовано усі санвузли у приміщенні ЗДО. Проведено ремонтні роботи на пункті прийому дітей та облаштовано фотовиставку. Проведено частковий ремонт даху харчоблоку.

Опалення ЗДО автономне.

За бюджетні кошти міської ради придбано побутову техніку:

Назва

Кількість

Пральна машина BEKO WTV8636XS

1

Лічильник води

1

 

 

Кадровий паспорт. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників

Дошкільний заклад 100 % укомплектований педагогічним та обслуговуючим персоналом відповідно до Типових штатних нормативів. Кількість штатних одиниць – 38.

Кількісний та якісний склад педагогічних кадрів по ЗДО №2                          

Педпрацівники

З них з вищою освітою

З серед-ньою спеціаль-ною освітою

Кваліфікаційна категорія

Звання

 

Кількість

 

всього

всього

Спе-ціаліст

ІІ к.

І к.

Ви-ща

Вихо-ватель-мето-дист

Від-мінник

освіти

Загальна кількість

16

8

8

4

-

2

2

1

-

З них: директорів

1

1

-

-

-

-

1

-

-

вихователів-методистів

1

1

-

1

-

-

-

-

-

вихователів

12

6

6

3

-

2

1

-

-

музичних керівників

2

-

2

-

-

-

-

1

-

Кількість медичних сестер

1

-

1

1

-

-

-

-

-

 

Слід відмітити, що адміністрація створює оптимальні умови для постійного професійного зростання. В цьому році підвищили свою кваліфікацію при інституті післядипломної педагогічної освіти - 4 педагога: вихователь – Мазур Т.І.,   вихователь – Соловйова Л.Д., вихователь – Гріщенко Т.В., вихователь – Новікова В.О.

Впродовж навчального року було атестовано два педагога: Мазур Тетяна Іванівна – вихователь; відповідає займаній посаді, підтвердити вищий посадовий оклад; Голомоз Лариса Василівна – вихователь; відповідає займаній посаді: атестована на відповідність раніше присвоєному 11 тарифному розряду.

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які шляхом самоосвіти опрацьовували протягом навчального року педагоги. Адміністрація закладу створює працівникам всі умови для плідної роботи. В цілому робота колективу ЗДО відмічається стабільністю та позитивною результативністю.

Організація освітнього процесу.

Освітній процес в ЗДО будується у відповідності до програмно-методичного забезпечення та представляє єдиний комплекс освітніх компонентів для набуття вихованцями компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і  науки України.

Освітній процес організовується на основі Базового компоненту дошкільної освіти України та програми «Дитина».

Для ефективного вирішення проблем навчання та виховання дітей педагоги перебувають у постійному творчому пошуку, експериментують та впроваджують сучасні перспективні програми та методики.

З метою ефективного та якісного забезпечення освітнього процесу в ЗДО в умовах воєнного стану та у зв’язку з тим, що впродовж року (особливо січень-лютий) були часті та довготривалі тривоги освітній процес для дітей дошкільного віку організовано та проведено у другу половину дня.

З вересня 2022 року почала функціонувати фейсбук сторінка нашого закладу, яка висвітлює основні освітні напрямки роботи закладу та, яка з кожним днем набуває все більше популярності серед батьків вихованців.

Упродовж  2022-2023 навчального року діяльність педагогічного колективу Тульчинського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 2 була спрямована на створення належних умов для ефективного та розвивального навчально-виховного процесу, зокрема:

-       створення розвивального життєвого простору, найсприятливішого для гармонійного і різнобічного розвитку, системного виховання і навчання дітей в ранній та дошкільний період;

-       продовжувати роботу з утвердження в свідомості дошкільників патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;

-       продовжувати роботу щодо формування світогляду дошкільників засобами художнього слова через інтеграцію завдань мовленнєвого, пізнавального, художньо-естетичного розвитку;

-       формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я і мотивації щодо здорового способу життя, дотримання гармонійних, доброзичливих взаємин між усіма суб’єктами освітнього процесу: педагогами, дітьми та батьками вихованців.  

  Аналізуючи рівень організації і проведення, ефективність і доцільність проведених методичних заходів, найбільш результативними вважаємо:

-       цікаво і змістовно були проведені педради з таких тем: «Обговорення основних напрямків роботи на новий навчальний рік. Затвердження плану навчально-виховної роботи на 2022— 2023 н. р.», «Формування почуття національної самосвідомості та любові до рідної землі у дітей дошкільного віку засобами мистецтва», «Виховання здорової дитини в сучасних умовах закладу дошкільної освіти», «Результативність освітньо-виховного процесу на кінець 2022/2023 навчального року»

Важливими формами підвищення рівня педагогічної майстерності педагогів ЗДО є участь у проведенні:

-       семінарів - практикумів: «Використання ігор у навчально-виховному процесі закладу дошкільної освіти», «Використання нетрадиційних технік зображувальної діяльності у формуванні творчих здібностей дітей дошкільного віку», «Експериментально-дослідницька діяльність як чинник пізнавального розвитку», «Особливості виховання патріотизму у дошкільників», «Гіперактивна дитина», «Профілактика емоційного вигорання вихователів» під час яких було використано такі інтерактивні форми роботи, як бесіда, перегляд презентацій та відеороликів за допомогою проектора, тренінг партнерської взаємодії, різноманітні досліди, майстер-клас з різних технік нетрадиційного образотворення, тренінг емоційного та професійного вигорання педагогів.

Ефективною формою методичної роботи стало проведення відкритих  занять. Протягом 2022- 2023  навчального року на високому методичному рівні були проведені заняття:

-         Інтегроване заняття з національно-патріотичного виховання для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Ми діти твої, Україно» провела: вихователь І старшої групи – Короленко Юлія Анатоліївна

-         Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Потяг Дружби» провела: вихователь ІІ старшої групи – Андрусяк Тетяна Вікторівна;

-         Інтегроване заняття для дітей середнього дошкільного віку на тему: «Осінь щедра, осінь золотава» провела: вихователь ІІ середньої групи – Пантелімон Наталія Семенівна;

-         Спортивно-патріотична розвага "Спритні малята, веселі козачата" провела - Гріщенко Тетяна Володимирівна;

-         Музично-розважальне свято за методикою К. Орфа "День Святого Миколая" провела – музичний керівник – Бабієнко Оксана Анатоліївна;

-         Інтегроване заняття для дітей середнього дошкільного віку на тему: «Зустріч весни» провела: вихователь І середньої групи – Голомоз Лариса Василівна

-         Заняття з художньо-продуктивного образотворення на тему: «Квітуча галявина» провела: вихователь молодшої групи – Мазур Тетяна Іванівна;

-         Інтегроване заняття для дітей молодшого дошкільного віку на тему: «Подорож до весняного лісу» провела: вихователь молодшої групи – Черниш Олена Олександрівна;

-         Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Подорожуємо казкою» провела: вихователь ІІ старшої групи – Железко Олена Василівна;

-         Інтегроване заняття з театрального образотворення для дітей старшого дошкільного віку на тему: «До театру в гості» провела: вихователь ІІ старшої групи – Андрусяк Тетяна Вікторівна;

З педагогами ЗДО проведено консультування з тем: «Адаптація до дитячого садка», «Сучасний вихователь», «Двадцять правил успішного вихователя», «Державна символіка та її історичне походження», «Патріотизм плекається в родині», «Моральне виховання», «Що таке День Здоров’я?», «Здоров’язберігаючі технології», «Дитина і телевізор», «Театралізована діяльність», «Оздоровлення дітей влітку в ЗДО».

Усі педагоги систематично працювали над удосконаленням своєї професійної майстерності, відвідували показові заняття, свята, розваги, театральні вистави, вивчали досвід колег.

Для якісної реалізації завдань річного плану щотижня проводилися інформаційні педагогічні години з актуальних питань освітнього роботи.

Виконуючи завдання, визначені у річному плані, педагогічний колектив закладу намагався створити найсприятливіші умови для успішного розвитку, навчання та виховання дітей. Заняття було провідною, але не єдиною формою навчання дітей. На заняття було винесено лише основний зміст програми, що продовжили в цільових прогулянках, спостереженнях, іграх, пошуково-дослідницькій діяльності. У роботі з дітьми було використано як традиційні, так і нетрадиційні підходи; цікаво проходили заняття у формі змагань, подорожей, музичних розваг. Педагоги ЗДО використовували у своїй роботі з дітьми різноманітні виховні технології, психотехнології, різноманітні ігрові технології, проективні діагностики.

Результативність роботи з дітьми

Головною метою роботи колективу дошкільного закладу є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягати успіху, правильно будувати своє життя.

Ураховуючи вимоги Базового компонента дошкільної освіти та чинної програми розвитку дитини дошкільного віку «Дитина» у старших групах проводили спостереження за рівнем компетентності в різних сферах життєдіяльності. Дані заносили у відповідні протоколи.

Обстеження стану готовності дітей до шкільного навчання показало, що у дітей - випускників на достатньому рівні розвинуті психічні процеси, потенційні можливості щодо розвитку пізнавальних процесів.

Наші вихованці мають достатній і середній рівень саморегуляції та самостійності, вміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді та відповіді однолітків.

Випускники нашого закладу мають необхідну як загальну (фізичну, інтелектуальну, особистісно-вольову), так і спеціальну готовність (включаючи засвоєння предметних знань, умінь, навичок), підготовку до навчання в школі.

Аналіз вивчення стану роботи зі старшими дошкільниками дає можливість робити висновки, що велику увагу вихователі приділяли не лише формуванню спеціальних умінь, а й створювали для дітей умови по формуванню здатності емоційно реагувати на навколишній світ, міркувати, планувати власну діяльність, доводити розпочату справу до кінця, що в свою чергу є найважливішими чинниками у формуванні успішної навчальної діяльності.

Колектив закладу працював творчо і відповідально. Адміністрація закладу охопила:

-          комплексне вивчення: організація життєдіяльності старших дошкільників в умовах дошкільного закладу;

-          тематичним вивченням: стан організації роботи з патріотичного виховання; стан організації роботи з безпеки життєдіяльності дитини; організація та стан фізичного виховання;

-          оперативний контроль: стан готовності закладу до навчального року; проведення вимірювання щільності та тренуючого ефекту на заняттях з фізичної культури; виконання санітарного режиму в організації життєдіяльності дошкільників; проведення фізкультурно-оздоровчих заходів; аналіз готовості вихователів до проведення освітнього процесу: занять, прогулянки, ігор, праці та інших видів діяльності дітей; стан ведення ділової документації; організація харчування дітей в дошкільному закладі; відвідування дітьми дошкільного закладу; стан самоосвіти педагогів; дотримання правил внутрішнього розпорядку;

-          підсумковий контроль: адаптація дітей раннього віку до умов дошкільного закладу; визначення рівня сформованості культурно- гігієнічних навичок у дошкільників; визначення рівня виконання програми та БКДО; стан готовності дітей до школи.

Запорукою успішної реалізації програми для кожної вікової групи, організації та змістового наповнення освітнього процесу у закладі дошкільної освіти є створення належних умов, а саме:

-          професійна підготовка кадрів;

-          створення предметно-розвивального середовища;

-          науковий супровід навчальної програми;

-          навчально-методичне забезпечення;

-          забезпечення виявлення труднощів у педагогів, з метою їх корекції;

-          створення консультативної служби для батьків.

Проте, як підтверджує практика, головними умовами, які забезпечують ефективність реалізації освітньої програми, за якою працює наш педагогічний колектив ЗДО є: створення ігрового предметно-розвивального середовища у групах та в ЗДО в цілому і навчально-методичне забезпечення освітнього процесу з дошкільниками.

Щодо організації освітнього середовища, то воно  вибудується таким чином, щоб забезпечити багаторівневу систему умов для поетапного гармонійного розвитку та соціального зростання дитини; залучення комплексу ресурсів: матеріально-технічних, програмно-методичних, особистісних, технологічних, що забезпечують освітній процес ЗДО. Адже освітнім середовище ЗДО стає тільки тоді, коли виконує свої основні завдання: забезпечує розвиток дітей дошкільного віку, охорону та збереження їхнього здоров’я, здійснює корекцію недоліків розвитку, враховує особливості розвитку та саморозвитку. І основною умовою при цьому є особистісно орієнтована взаємодія дитини і педагога, у процесі якої відбувається засвоєння соціокультурного досвіду. В умовах нашого ЗДО різні види освітнього простору доповнюються предметно-розвивальним середовищем, яке презентовано у вигляді взаємозв’язаних складових єдиного комплексу і разом з тим достатньо самостійних структур, оформлених в осередки.

Вся навчально-виховна робота спрямовувалась на всебічний розвиток дітей, реалізувалась в різних формах роботи з дітьми.

Упродовж 2022-2023 навчального року у нашому закладі регулярно проводилися різноманітні святкові заходи, розваги, конкурси, тематичні заходи для дітей та педагогів, а саме:

-          «Тиждень безпеки дитини», «Тиждень охорони праці»;

-          Спортивно-розважальний захід для дітей усіх вікових груп до Дня знань (1вересня);

-          Осінні свята та розваги;

-          Конкурси виставки дитячих робіт з національно-патріотичного спрямування;

-          Конкурс-огляд «На кращий батьківський куточок з валеологічного виховання»;

-          Тематичний захід для педагогів до відзначення Всесвітнього дня української хустки;

-          Тематичний захід для дітей та педагогів до відзначення 145-річчя від дня народження М.Д. Леонтовича;

-          Музична розвага до дня Святого Миколая;

-          Новорічні ранки для дітей;

-          Музичний захід до різдвяних свят «Щедрий вечір, добрий вечір!»

-          Тематичний захід до дня Соборності України;

-          Тематичний захід до дня Єднання України;

-          Музичні свята зустрічі весни;

-          Тематичний захід до дня народження Т.Г. Шевченка;

-          Музичний захід до свята Великодня;

-          Тематичний захід для дітей до дня вишиванки;

-          Випускні урочистості для дітей старших вікових груп.

Педагогічний колектив приділяє велику увагу реалізації завдань з виховання в дітей любові до України, формування рис громадянина української держави, шанобливого ставлення до національних цінностей українського народу, бережливого ставлення до довкілля. Створювались умови для забезпечення фізичного, психічного та духовного здоров'я дітей.

Освітньо-виховна робота з дітьми 6-го року життя будувалася на основі особистісно орієнтованого підходу до дошкільників, що забезпечило розвиток та саморозвиток дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, здібностей, нахилів, інтересів, ціннісних орієнтирів та суб’єктивного досвіду, можливість реалізувати своє «Я».

Інтелектуальна готовність дитини до школи визначалась у трьох напрямках: загальна обізнаність із зовнішнім світом; рівень розвитку пізнавальної діяльності (увага, пам'ять, мислення, мовлення); володіння деякими навчальними навичками (здійснення звукового аналізу слова, володіння поняттями звук, буква, слово, речення, лічба, підготовленість руки до письма). Старші дошкільники знають і вміють розповідати про себе, свою родину, країну, своє місто, свій дитячий садок. Мають високий рівень знань про навколишній світ і природу.

Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків.

Головним є те, що дошкільний заклад прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізувати свої здібності, товаришувати, весело і щасливо жити.

Ще один бік психічного розвитку, що визначає готовність дитини до шкільного навчання, - це розвиток мови - володіння вмінням зв'язано, послідовно, зрозуміло для оточуючих описати предмет, картинку, подію, передати хід своїх думок, пояснити те чи інше явище, правило.

Важливий бік психологічної готовності до школи - достатній рівень вольового розвитку дитини. У кожної дитини цей рівень виявляється по- різному, але типовою рисою, яка відрізняє дітей шести-семи років, є підпорядкування мотивів, яке дає дитині можливість керувати своєю поведінкою і яке необхідне для того, щоб відразу ж, прийшовши до школи, включитися до спільної діяльності, прийняти систему вимог, які ставляться школою і вчителем.

Особливе місце в психологічній готовності дитини до школи займає оволодіння спеціальними знаннями і навичками, які традиційно відносяться до власне шкільних - грамотою, лічбою, розв'язанням математичних задач. Оволодіння грамотою і елементами математики в дошкільному віці може впливати на успішність шкільного навчання. Позитивне значення має утворення у дітей загальних уявлень про звукову сторону мови та її відмінність від змістової сторони, про кількісні відношення речей та їх відмінність від предметного значення цих речей. Допоможе дитині вчитися у школі і засвоєне поняття числа, деяких інших початкових математичних понять.

Вся освітня робота проводиться педагогами на засвоєння знань дітьми відповідно вимог Базового компонента дошкільної освіти, програми «Дитина», методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу з дітьми старшого дошкільного віку та інших нормативних документів в галузі дошкільної освіти. Високий рівень організації роботи педагогів сприяє засвоєнню дітьми програмового матеріалу, формує готовність дітей до систематичного навчання та шкільного життя.

Освітній процес із старшими дошкільниками забезпечували педагоги: Короленко Ю.А., Андрусяк Т.В., Железко О.В., які добре володіють змістом Базового компоненту дошкільної освіти здійснюють перспективно- календарне планування за режимними моментами.

Успішність забезпечення взаємодії визначається цілою низкою чинників, що створюються педагогічно грамотно організованим розвивальним, навчально-виховним середовищем, яке відповідає психологічним і фізіологічним особливостям та фізичним можливостям дітей.

При підготовці дітей до навчання в школі забезпечується єдність виховання та навчання, реалізуються вікові можливості дітей через різні види діяльності - гру, спілкування, малювання, конструювання, музичну діяльність, що надають дошкільникам всі умови для кращої самореалізації.

Велика увага приділялася мовленнєвому розвитку дітей: під час організованих занять їх навчали основам грамоти, готували руку до письма через графічні завдання. Така планомірна і систематична робота зі старшими дошкільнятами дала позитивну динаміку у їх підготовці до майбутнього навчання в школі.

Таким чином, у ЗДО створені всі умови для всебічного розвитку дошкільнят.

Співпраця з ЗОШ

Варто зазначити, що на належному рівні проводиться робота з наступності між двома ланками освіти: закладу дошкільної освіти та школи. Вона передбачає об’єднання комплексів організаційних та освітніх заходів. У 2022 - 2023 навчальному році було укладено спільні угоди про співпрацю з Тульчинськими загальноосвітніми школами № 1,2,3 в яких передбачено заходи, спрямовані на узгодженість питань щодо розвитку, навчання та виховання дітей старшого дошкільного віку та учнів першого класу, організації з ними освітнього процесу.

На кінець 2022-2023 навчального року в закладі дошкільної освіти виховувалось 43 дітей старшого дошкільного віку. Вихователі старших груп забезпечили підготовку дітей до навчання в школі на рівні сучасних вимог. Педагоги активно працювали над розвитком у дітей цілеспрямованого сприймання, формування психічних процесів, навичок навчальної діяльності, самооцінки, що має важливе значення в подальшому навчанні дітей в школі. Вихователі проводили цикл занять: «Ми майбутні школярі»; у дошкільному закладі створено інформаційні куточки в яких розміщують матеріали для батьків майбутніх першокласників; створюють ігрові осередки для сюжетно - рольових ігор: «Школа», «Бібліотека», дітям читають твори, розповідають про шкільне життя, знайомлять з професією вчителя, з ними вивчають вірші, пісні.

Встановлено, що наші випускники готові до подальшого навчання. Більшість з них проявляють інтерес до навчання, майже всі легко йдуть на контакт, комунікабельні, легко вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми і вільно почувають себе в соціумі. У дітей сформована готовність до прийняття нової соціальної ролі – школяра. Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, у них сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків.

Взаємодія з сім'ями вихованців

Взаємодія з сім'ями вихованців на протязі року є одним з пріоритетних напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції. Дошкільний заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей.

Робота педагогів з батьками впродовж року здійснювалась у двох напрямках: з колективом батьків та індивідуально.

Педагогічний колектив організовував різні активні форми співпраці:

-  анкетування,

-  батьківські збори,

-  індивідуальні та групові консультації.

У кожній групі з початком навчального року було оформлено батьківські куточки в яких постійно змінювався інформаційний матеріал. Батьки постійно мали змогу тримати на контролі харчування дітей, в кожній групі , кожен день вивішується меню, яке зберігається протягом місяця.

Педагогічний колектив постійно сприяв формуванню психологічної та педагогічної компетентності батьків щодо розуміння закономірностей розвитку дитини, питань навчання та виховання дошкільнят шляхом проведення різноманітних форм роботи: батьківських зборів, розміщення матеріалів у куточках для батьків, групових та індивідуальних консультацій, анкетування та діагностування, постійне залучення до активної участі у святах, ранках, відкритих заходах, конкурсах, святах. Використання таких форм роботи передбачає співробітництво, співтворчість педагогів, дітей та батьків. Слід відмітити, що протягом навчального року батьки надавали посильну допомогу у зміцненні матеріально-технічної бази закладу.

Організація роботи методичного кабінету

Річним планом регламентувалася організація методичної роботи закладу дошкільної освіти, заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес, згідно з концептуальними засадами Базової програми. Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в ЗДО функціонує методичний кабінет, який є науково – методичним осередком для педагогів та батьків. Протягом 2022-2023 навчального року кабінет поповнився наочно – дидактичними посібниками, науковою, навчально – методичною літературою. Вихователі користуються сучасними науковими розробками, авторськими методиками, розробками занять, свят та розваг, матеріалами з досвіду роботи кращих педагогів, періодичними педагогічними виданнями .

Виходячи з аналізу освітньої і методичної роботи, враховуючи досягнення і перспективи розвитку, діагностичне анкетування педагогів, з метою усунення недоліків і підвищення ефективності роботи, методична робота в закладі спрямована у відповідності до пріоритетних напрямків діяльності установи.

Організацію та керівництво методичної роботи в закладі здійснює вихователь-методист Макарова Наталія Миколаївна на рівні сучасних вимог. Вся методична робота підпорядкована річному плану роботи.

Упродовж навчального року в закладі успішно проводилася методична робота. Її зміст побудований на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних планів, програм, новинок психолого-педагогічної літератури, інструктивно-методичних матеріалів з проблеми організації методичної роботи.

Обговорено та проаналізовано заплановані контрольні та показові заняття, колективні перегляди. Також проведено 6 семінарів-практикумів.

Проведено 4 педагогічні ради, рішення яких виконані. На даних засіданнях обговорювалися навчальні плани, заслуховувалися аналізи тематичних перевірок, проводилося анкетування вихователів з різних методик, та інші форми роботи з кадрами.

Упродовж року здійснювався контроль за освітнім процесом шляхом безпосереднього спостереження і аналізу роботи вихователів.

Зусилля педагогічного колективу були спрямовані на реалізацію завдань, які передбачають формування у дитини життєвої компетенції і бажання усвідомлювати себе як особистість. Ці домінуючі завдання обговорені на педагогічних радах, виробничих нарадах, під час індивідуальних і групових консультацій.

Слід відмітити, що педагоги закладу активно займалися впровадженням інноваційних технологій в освітній процес. Під час організації роботи з педагогічними кадрами використовувалися традиційні та нетрадиційні форми роботи, зокрема тренінги, педагогічні аукціони, мультимедійні презентації, майстер-класи, ділові ігри, школа педагогічного досвіду, семінар-практикум вихователів, анкетування, конкурси тощо. Слід зазначити, що пошук організації навчання вихователів мав вигляд інтегрованого процесу, що припускало варіацію вже відомих методів роботи з інтерактивними. Під час інтерактивної взаємодії відбувалося не тільки накопичення знань, але й формувався механізм самореалізації кожного вихователя. Крім того, використання інтерактивних методів насичувало зміст методичної роботи, що в свою чергу, впливало і на якість безпосередньої роботи з дітьми.

Організація медичної роботи

На достатньому рівні ведеться медичне обслуговування, яке здійснює сестра медична старша – Вустяк Т.О. Головним завданням є дотримання санітарно-гігієнічного режиму в приміщенні і на території, проведення оздоровчо - профілактичної роботи кожного дня та організації харчування.

Планомірно проводяться антропометричні виміри дітей : групи раннього віку - 1 раз у місяць, садові групи - 1 раз у квартал всі виміри записані у антропометричному журналі та оформлені листки здоров'я усіх груп ЗДО.

Проводиться огляд дітей на педикульоз один раз на 10 днів. Раз на рік проводяться обстеження дітей на ентеробіоз.

Систематично проводиться моніторинг захворюваності дітей в ЗДО.

В плановому порядку за епідеміологічними показниками санітарний стан ЗДО контролюється Держпродспоживслужбою.

Під контролем адміністрації залишається і медичне обслуговування педагогічних працівників і обслуговуючого персоналу. Двічі на рік працівники проходять поглиблений медичний огляд, проводиться обстеження в баклабораторії.

Також у ЗДО проводиться санітарно-просвітницька робота по впровадженню ХАСП, зокрема проведені бесіди з вихователями з тем:

«ГРВІ і його профілактика», «Профілактика травматизму у дітей», «Профілактика Вітряної віспи», «Профілактика Скарлатини», «Значення вітамінів в житті дитини» «Санітарно - гігієнічний режим у ДНЗ», «Педикульоз та його профілактика», «Профілактика гострих кишкових інфекцій», «Раціональне харчування дітей для їх росту та розвитку».

 З помічниками вихователів ЗДО проведено бесіди з тем:

«Правила миття столового посуду», «Профілактика гострих кишкових інфекцій і харчових отруєнь», «Дотримання санітарно-гігієнічного режиму в ДНЗ», «Правила миття іграшок».

З батьками проведено просвітницьку роботу з тем:

«Профілактика ГРВІ», «Профілактика інфекційних захворювань», «Профілактика гострих кишкових інфекцій», «Адаптаційний період дітей в ДНЗ». Також виготовлені санбюлетні на теми: «Ротовірусна інфекція та її профілактика», «Профілактика скарлатини у дітей», «Обережно грип», «Педикульоз та його профілактика».

Організація харчування дітей

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни.

Робота з організації харчування дітей ЗДО здійснюється згідно з Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», N 202/165, 26.02.2013, Наказу «Про затвердження змін до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах».

Відповідальною особою за організацію харчування дітей в ЗДО є сестра медична старша Вустяк Т.О. Усі продукти харчування, що надходять до ЗДО відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються накладними, сертифікатами якості, висновками санітарно-епідеміологічної експертизи.

Одним із важливих моментів контролю за якістю харчування дітей в ЗДО є виконання затвердженого набору продуктів, що реєструється сестрою медичною в «Журналі обліку виконання натуральних норм харчування». На основі даних цього журналу кожні 10 днів проводиться аналіз, а в разі потреби - корекція харчування.

Якість ведення документації на харчоблоці та в коморі обумовлена відсутністю зауважень контролюючих органів.

Сестра медична веде документацію щодо харчування дітей, разом з директором та кухарем складає перспективне меню, меню-розкладку, здійснює контроль за харчуванням дітей, проводить санітарно-просвітницьку роботу серед батьків, контролює дотримання технології приготування їжі, вихід і якість готових страв, санітарний стан харчоблоку, дотримання правил особистої гігієни персоналом, відмічає в журналі здоров’я працівників харчоблоку та своєчасність проходження медоглядів працівниками закладу.

Харчування для дітей груп становить – 45 грн. – дошкільні групи, ясельні – до 32 грн.

Питанню якісного харчування постійно приділяється особлива увага. Постійний контроль за правильною організацією харчування здійснюється директором ЗДО, а також сестрою медичною старшою Вустяк Т.О. Періодичність контролю - 1 раз на тиждень. Зауваження та відмітки про їх усунення фіксуються в картах контролю за організацією харчування. В ЗДО організований контроль за якістю продуктів харчування, що надходять. Прийом продуктів від постачальників, аналіз їх стану проводиться обов'язково в присутності сестри медичної старшої.

Харчування в ЗДО наближене до раціонального і здійснюється відповідно до примірного двотижневого меню, яке складено на зимовий, весняний, літній та осінній періоди року, проводиться аналіз вартості харчування однієї дитини в день та виконання норм харчування.

На основі накопичувальної відомості обліку витрат продуктів на одну дитину проводили аналіз та корекцію виконання натуральних норм харчування. Аналіз показав, що за 2022 рік  середнє виконання щоденних норм продуктів харчування становить  92 %,  що на 3,5 % більше ніж 88,5 %, за 2021р., зокрема:

 

Виконання норм харчування за основними продуктами:

-         М’ясо, м’ясопродукти – 83%

-         Риба                              – 76%   

-         Масло вершкове           – 99%

-         Олія                              – 100%

-         Молоко                         – 92%

-         Сир кисломолочний     – 84%

-         Сир твердий                 – 93%

-         Яйця                             – 78%

-         Крупи, бобові, макарони   – 100%

-         Цукор                           – 100%

-         Соки                             – 98%

-         Сухофрукти                  – 99%

-         Картопля                      – 100%

-         Овочі різні                    – 78%

-         Хліб                              – 100%

Недовиконання норм харчування пояснюється постійним подорожчанням цін на продукти харчування .

Варто відмітити, що  з метою забезпечення соціально-правових гарантій дітей пільгових категорій, організовується пільгове та безкоштовне харчування вихованців:

-         багатодітні сім’ї, 10 дітей;

-         з малозабезпечених сімей, 3 дітей;

-         дітей з інвалідністю – 1 дитина;

-         діти з сімей, батьки яких беруть участь у війні за визволення України – 8 дітей;

-         діти з сімей, батьки яких брали участь АТО/ООС – 4 дитини;

-         діти-переселенці – 5 дітей.

Робота з організації харчування дошкільників в ЗДО ведеться на достатньому рівні.

Поряд з тим, у роботі колективу закладу просліджується ряд проблем, яким необхідно приділити увагу в наступному навчальному році:

Вихователям слід більше уваги звертати на використання інтерактивних форм роботи з дітьми.

Педагогічному колективу слід спрямувати свої зусилля на покращення умов життєвого розвивального простору для дітей (дообладнати ігрові осередки, забезпечити їх необхідним інвентарем, обладнанням та іграшками), використовуючи нетрадиційні підходи до оформлення групових кімнат, розташування дитячих та іграшкових меблів.

Робота закладу щодо накопичення, вивчення, узагальнення та систематизації передового педагогічного досвіду має поверхневий характер, необхідно приділити увагу належному доопрацюванню вихователями досвіду роботи, які матимуть результативність та можливість їх використання в практиці роботи дошкільного закладу.

Аналізуючи роботу з розвитку закладу дошкільної освіти, створення сприятливих умов для дітей, оцінюючи результати досягнень закладу можна зробити такий висновок: у нашому закладі дошкільної освіти сформовано цілісний освітній простір, в якому дітям надають якісні освітні послуги, піклуються про здоров’я кожної дитини, залучають позабюджетні асигнування для розвитку дошкільного закладу. Санітарно – гігієнічні норми у дитячому садку виконуються, на постійному контролі перебуває питання раціонального харчування.

 

На підставі вищезазначеного роботу закладу дошкільної освіти у 2022-2023 навчальному році вважати задовільною.