Адаптація дітей раннього віку до дошкільного закладу
Адаптація дітей раннього віку до дошкільного закладу
Настає той час в житті кожної дитини, коли вона переступає поріг дитячого садка. Адже, відповідно до ст..4 Закону України «Про дошкільну освіту», дошкільна освіта є обов’язковою складовою безперервної освіти в Україні.
Адаптація – це пристосування організму до нової ситуації, а для дитини дитячий садок, поза сумнівом, є новим, ще невідомим простором, із новим оточенням і стосунками. Адаптація (з лат. «пристосування») – процес призвичаєння організму, що відбувається на різних рівнях: фізіологічному, соціальному, психологічному. Адаптація – активне засвоєння прийнятих у суспільстві норм і оволодіння відповідними формами спілкування й діяльності.
Чи у всіх дітей однакова поведінка при вступі в садок? Ні. Одні діти впевнені, вибирають гру, йдуть на контакт із дітьми й дорослими, інші – менш упевнені, більше спостерігають, деякі – виявляють негативізм, небажання йти в групу, відхиляють усі пропозиції, бояться відійти від батьків, голосно плачуть.
Причини такої поведінки різні: це і відсутність режиму вдома, й невміння гратися, й не сформованість навичок самообслуговування. Однак основна причина – недостатній досвід спілкування з однолітками та дорослими.
Процес пристосування (адаптації) до дитячого садка проходить індивідуально. Середній строк адаптації дітей раннього віку – 7-15 днів, молодшого дошкільного віку – 2-3 тижні, старшого дошкільного віку – 1 місяць. Виникнення у дитини стійкого «адаптаційного синдрому» свідчить про її неготовність до виходу із сім’ї.
Виокремлюють такі ступені адаптації:
·Легкий – поведінка дитини нормалізується (протягом 10 – 15 днів) – фізіологічна, природна адаптація;
·Середній (протягом 15 – 30 днів) – дитина худне, хворіє, але не важко, без ускладнень;
·Важкий (триває від 2 місяців і більше) – патологічна адаптація.
Виходячи з цього, виокремлюють три групи дітей за характером пристосування до нових умов життя.
Перша група – ті, для кого процес адаптації легкий і безболісний. Такі діти комунікабельні, самостійні, спілкування батьків із ними доброзичливе.
Друга група – малюки, котрі адаптуються повільніше і важче. Поведінка нестала. Зацікавлення грою змінюється байдужістю, вередуванням. Малятам бракує довіри у ставленні до вихователів, інших дітей, навички гри та спілкування розвинені недостатньо. Діти малоініціативні, менш самостіні, дещо можуть робити самі, але здебільшого залежать від дорослого. З боку батьків простежується нестабільність у спілкуванні: доброзичливі, привітні звертання змінюються криком, погрозами або збільшенням вимог.
Третя група – діти, які важко пристосовуються до нового оточення. Вони зазвичай несамостійні, швидко втомлюються, ігрові навички не сформовані. У досвіді таких дітей – прояви авторитарності, жорстокості (чи навпаки – зайвої поступливості) з боку дорослих, що спричиняє страх, недовіру до вихователя або повне ігнорування його та інших дітей. Сон і апетит погані або зовсім відсутні. Діти часто хворіють, що ще більше вповільнює звикання до нового оточення й до нових вимог.
Щоб процес адаптації не затягувався, необхідно:
·Давати позитивні настановлення, підтримувати бажання дитини йти в садок;
·Дитина має відчувати повне розуміння між батьками та вихователями, тоді вона швидше звикає;
·У перші дні – короткочасне перебування у групі – 1-2 години;
·Наблизити домашній режим до садкового;
·Утримуватися від шумних масових вистав або зменшити емоційне навантаження;
·Навчати навичок самообслуговування (одягання, умивання, складання іграшок).
Головною педагогічною умовою успішної адаптації дитини до дитячого садочка є єдність вимог до малюка в сім’ї та дитсадку. Правильна поведінка рідних у період адаптації дуже важлива.
Педагоги повинні надати рекомендації батькам:
·Дитині потрібно говорити, що вона вже доросла;
·Не залишати дитину на цілий день у групі;
·Гуляти на майданчику після відвідування садка;
·Давати із собою улюблені іграшки;
·Повідомляти вихователя про особливі звички дитини;
·Придумати ритуал «прощання» й обіграти його вдома;
·Зустрічати дитину з посмішкою;
·Розповідати якомога більше позитивного про садок;
Навігація
- Головна
- Новини
- Основні напрямки діяльності
- Про дошкільний заклад
- Адміністрація закладу
- Наш колектив
- Інформаційна відкритість закладу
- Галерея
- Методична сторінка
- Медичне обслуговування в ЗДО
- Для вас, батьки
- Спонсорська та благодійна допомога
- Громадська приймальня
- Корисні посилання
- Пошта
- Контакти
- Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
Новини
12 січня 2021 року прийняли участь в конкурсі на краще новорічно-різдвяне оформлення закладів освіти і прилеглих до ...
Контакти
Адреса: 23600, Вінницька обл., Тульчинський район, м.Тульчин, вул.Відродження ,17
Тел.: 2-33-80
Email: dnz2@tuedu.vn.ua
Email: berizka-dnz2@ukr.net